Igenis, sztrájkoljanak a BKV-sok. Végre egy rendes sztrájk, egy munkaközösség, amelyik komolyan veszi magát. Teljesen függetlenül attól, hogy igazuk van-e vagy sem, értékelendő, hogy ők képesek megszervezni magukat, kiállnak magukért. Igen, ma mi, utasok szívunk, de ennyi szolidaritást lehet vállalni.
Meg különben is: büdös van Budapesten. Legyen kevesebb autó és több BKV, bicikli és gyalogos. Ha a sztrájk kipattantóját, a járatritkítást nézzük egyelőre utas-szemmel, akkor tökéletesen egyetértek velük: miért lenne megoldás a zsúfolt utakra, parkolási gondokra, bűzre, nyomakodásra az egyik megoldási alternatívát jelentő tömegközlekedés nyirbálása?
Nem beszélve arról, hogy az utasok – akik nem autóznak, és nem terhelik a környezetet – a nettó vesztesei mindennek. Ugye, akiknek el kéne tartaniuk – vagy legalábbis részben – a BKV-t. Oké, csődben van a cég. De vajon az a kivezető út, ha kevesebb lehetőséget adnak az utasokank utazásra, arra, hogy igénybe vegyenek egy szolgáltatást, amiért még fizetnek (-nének) is?
Amúgy, ha nagyon sok pénzem és türelmem lenne, azt a közösségi közlekedésre költeném. Konkrétan iránytaxira és kompra. Vannak országok, ahol működik: Izraelben az iránytaxizás egy teljesen bevett közlekedési forma, Hong Kongban meg ötpercenként (!) jár a komp. Gyakrabban, mint nálunk néha a metró.
És végezetül: remek hajnali képek a sztrájkról az Indextől.