Káosz van. Nincs 2-es metró. És most már 4-6 villamos sincs, és hetekig nem is lesz. A metrópótló buszok számossága miatt pedig nem maradt busz pótolni a villamost. Ezért tegnap a negyedik villamospótlóra fértem csak fel, de így is csak a nagylábujjamon tudtam állni a középső lépcsőn, és a fejem meg hozzányomódott valakinek a fenekéhez.
Most már az én tököm is tele van Budapesttel. Egyszerűen nem hiszem el, hogy sikerült úgy vásárolni a remek új villamosokat, hogy nem mérték fel előtte a meglévő infrastruktúra teherbíró képességét. Komolyan képtelen vagyok befogadni, hogy ennyi kretén döntéshozó van, akik még a felelősséget sem bírják vállalni.
Az egész bkv-s felújításból amúgy hosszú távon leginkább a koncepciótlanság süt. Például felújították pár helyen az aluljáró lépcsőket, szép márványlapokat raktak le. Az egy másik kérdés, hogy télen, esős-havas időben, ezen az idősebbek úgy hasraesnek, hogy akkor majd az OMSZ lesz bajban a sok combnyaktörés miatt. Akkor: már megint elfelejtettek lejáratot csinálni a mozgássérülteknek. A felújított Blaha-villamosmegállóban a tolószékes mozgássérültek már remekül fel tudnak szállni az új villamosra, sőt, át is tudnak menni a térre, de sajnos arról le kell tenniük, hogy metróra szálljanak. Ugyanis nincs hol lemenniük. Vagy legalábbis nekem nem tűnt fel, hogy lenne esetleg egy lift. Vagy egy tábla a villamosmegállóban, hogy “hé, érintettek, a másik aluljárónál tudtok lemenni”. De szegények már nem először vannak elfelejtve: van néhány olyan zebra a városban, ahova a nagy parkolás-gátló oszloposítás hevében került egy-két oszlop, és tolószékkel így nem lehet ezeken a helyeken átkelni, mert egyszerűen nem férnek át a két oszlop között. Gratulálok!
Amúgy külön érdekes a metrók esetében a tolószékes be/kihajtási lehetőségek köre: a Nyugatinál és a Lehel térnél például ki van alakítva remekül a lehetőség, ám ha mondjuk egy mozgássérültnek a Ferenciek terénél lenne dolga, akkor azt jobb ha elfelejti, vagy másképp megy oda, mert ugyan a Nyugatinál le tud menni az aluljáróba, de a Ferencieknél nem tud kijönni. Erre mondják a várostervezésnél/BKV-nál, hogy c’est la vie?!