Na, most elszakadt a cérnám, elegem van.
Két éve foglalkozom a számhordozás gondolatával, de most teljesen elszántam magam. Csak egy évet kell kibekkelni még a Pannonnál – hűségszerződésből kifolyólag – és úgy elhúzok onnan, hogy még a porfelhőt sem látják utánam.
Semmi katasztrófális nem történt, csak elegem lett a piti hozzáállásból, ami a Pannonra jellemző. Ami konkrétan kiborított az két dolog. Az egyik, hogy kb. félévente csinálnak új tarifacsomagokat, és szedik le a kínálatból a régieket. Ezzel még önmagában nincs baj, de a régi csomagra előfizetők konkrétan szarul járnak. Ugyanis ha egy csomag már nincs forgalomban, akkor a lebeszélhető pénzmennyiségen túl (pl 6000 ft-s csomagra fizettem elő 27 ft-s percdíjjal), drágább percdíjat (konkrétan 37 ft) fizetnek. Tehát ha lebeszéltem azt a kb 4 órát, amire a csomagom elég, akkor szívok. „Ez január elejétől van így, a Pannon ezt újságban és a boltjaiban közzé is tette” – mondta a boltban az ügyfélszolgálatos kislány. Ettől aztán mégjobban kiakadtam. Mi van, ha én pont nem olvastam azt az újságot, amiben benne volt? És pont nem böngészem a Pannon boltok negyvenféle közleményét? És mi a szarnak van PannOnline regisztrációm, ha nem arra, hogy az engem (is) érintő változásokról a cég értesítsen?!
Persze, ha nem tetszik ez a régi tarifacsomag, akkor tessen váltani csomagot – mondhatnánk. Ja, kérem, az 830 ft-ba kerül. Na, itt estem le a székről és szállt el az agyam teljes mértékben. Mi az isten kerül ennyibe egy nyomorult kattintáson? Hiszen akkor is 830 ft a váltás, ha enkezemmel vágzem a PannOnline oldalon. Azt még megérteném, ha egy jelképes összeget szednének le rólam (pl 100 ft-t), de mondja már meg valaki, hogy a mai elektronikus- kitikkel- betikkel világban miért kell a csomagváltásért ennyit fizetni, ráadásul olyan körülmények közt, hogy ha nem váltok, akkro szarul járok. Na, ez a pitiség. Nem is beszélve arról, hogy 8 éve vagyok az előfizetőjük, és a mai éles piaci versenyben igazán megérdemelnének egy kis figyelmet az olyan hűséges egyének, mint én.
Lila köddel a fejemben levágtattam az egy emelettel lejjebb lévő Vodafone boltba, ahol megnyugodva vettem tudomásul, hogy e két, fentebb részletezett kérdéskört barátságosan és normálisan oldják meg ott, azaz pl a tarifacsomagváltás nem kerül semmibe. A Vodafone nyert egy ügyfelet, a Pannon meg veszített. (Vagyis egy év múlva fog veszíteni, addig hordom rabláncaimat.)