Did you know that we, Etsians belong to the Generation ‘M’?
„What do the „M”s in Generation M stand for? The first is for a movement. It’s a little bit about age — but mostly about a growing number of people who are acting very differently. They are doing meaningful stuff that matters the most…” – says Umair Haque in his post on Harvard Business Publishing’s blog. Generation M – which is the generation of the 21th century – is the opposition to the „old world”: making more money vs doing stuff that matters, fast growth vs slowing down, life in exurbs vs authentic communities etc etc.
„Gen M is about passion, responsibility, authenticity, and challenging yesterday’s way of everything. Everywhere I look, I see an explosion of Gen M businesses, NGOs, open-source communities, local initiatives, government. Who’s Gen M? Obama, kind of. Larry and Sergey. The Threadless, Etsy, and Flickr-esek. ….”
What do you think, are we like that?
Tudtátok, hogy mi, Etsy-sek az M-generáció tagjai vagyunk?
„Mit is jelent az ‘M’ az M-generációban? Elsősorban mozgalmat. Némileg a korról is szól – de főleg arról a növekvő számú embertömegről, akik teljesen másképp viselkednek. Akik számukra értelmes dolgot művelnek…” – állítja Umair Haque a Harvard Business Publishing blogján megjelent posztjában. Az M-generáció – amely a 21. század generációja – a „régi világ” ellen szól: a több pénz termelése vs értelmes dolog művelése, gyors növekedés vs lelassulás, elővárosi élet vs autentikus közösségek stb stb.
„Az M-generáció alapvetően a szenvedélyről, felelősségről, autentikusságról és a múlt megkérdőjelezéséről szól. Bárhova nézek az M-generációs üzletek, civil szervezetek, nyílt közösségek, helyi kezdeményezések burjánzását látom. Kik tartoznak ide? Obama, valamennyire. Larry és Sergey. A Threadless, az Etsy, és Flickr guys. ….”
Mit gondoltok, ezek mi vagyunk?
A tegnapi pipacsok: ők is az M-generáció tagjai?